Contoh Karangan Autobiografi Aku Sebuah Peti Sejuk

Aku kemudiannya dieksport ke Malaysia menggunakan sebuah kapal laut yang besar. AKU SEBUAH KOMPUTER RIBA.


Aku Sebuah Peti Sejuk

Perenggan ke-3 menaiki sebuah kapal dagang.

. Selepas dilahirkan aku dipakaikan pada sebuah patung dan diletakkan di dalam cermin. Walaupun tubuhku agak besar tetapi aku lebih ringan daripada jangkaan orang. Aku dilahirkan di kilang proton di Shah Alam.

Karangan jenis autobiografi ini menceritakan perihal benda yang tidak bernyawa dan dalam nada benda. Aku dilahirkan di sebuah butik terkenal di ibu kota. Mataku cuma bilah tajam penunjuk angka.

Nama dilahirkan di sebuah kilang motosikal keluaran negara setanding dengan motosikal dari luar Negara. Thursday 23 January 2014. Cikgu Rosnah Photos.

Setelah lengkap semua anggota badanku dipasangaku dicat dengan warna kegemaranku iaitumerah. Warna tubuh aku hitam dan perak. Tulis karangan menggunakan isi-isi dalam peta minda.

Aku Sebuah Peti Sejuk Flip Ebook Pages 1 7 Anyflip Anyflip. Soalan meminta penulis sebagai sesuatu benda atau haiwan. Aku Sebuah Peti Sejuk Aku Sebuah Peti Sejuk Penyimpanan Dan Pembekuan Jangka Panjang Telah Membawa Kepada Hakikat Bahawa Produk Lebih Lama Dan Praktikal Tidak Kehilangan Somanytaylorss.

Aku sebuah beg rotan yang cantik. Tanda harga yang terlekat di badanku menunjukkan RM 350. Contoh karangan 1.

Cerita yang ditulis perlulah logik bagi haiwan atau benda itu. Aku dilahirkan di sebuah kilang di luar negara iaitu di Amerika. Aku hanya terpaksa memberanikan diri untuk hidup mendiamkan diri.

Di Malaysia aku dihantar pula ke sebuah kedai kasut yang terletak di dalam. Biasanya apa yang dikisahkan adalah peristiwa penting yang tidak dapat dilupakan dalam riwayat hidup penulis. Sj Kbat Kuching 一则往事jay Facebook.

Jadi murid harus mengetahui semua. Karangan autobiografi merupakan antara jenis karangan yang sangat popular di sekolah terutamanya semasa sekolah rendah tahun 123456Karangan jenis ini hanya kerap dijumpai semasa sekolah rendah dan jarang diberikan semasa sekolah menengah. Reka bentuk yang cantik berwarna merah enjin berkuasa tinggi yang moden.

M emerlukan kamu membayangkan diri anda sebagai sesuatu benda. Aku dan kawan-kawanku yang lain dipamerkan di sebuah bilik pameran. Karangan autobiografi ialah karangan tentang riwayat benda hidup dan benda tidak bernyawa.

Sejak itu aku diletakkan di sudut bilik dan tidak digunakan lagi. Akhirnya tuan aku telah membeli sebuah komputer baru yang lebih canggih. Dibuat di sebuah kilang besi waja terdiri daripada besi waja getah dan plastik.

Anda perlu membayangkan diri anda sebagai benda atau haiwan yang anda tulis. Lama-kelamaan aku dan kawan-kawanku telah dibawa ke sebuah kedai dengan menaiki sebuah lori. IsmailSelepas aku tiba di kedai itu seorang pemuda telah menampal harga di badanku.

Perenggan ke-4 nasib malang. Aku ialah sebuah kapal terbang persendirian. Contoh Karangan Autobiografi I.

Aku dibuat di sebuah kilang besi waja yang tidak besar. Pengenalan berasal dari Jepun. Karangan Autobiografi Contoh Karangan II Aku Sebuah Komputer Aku sebuah komputer bernama Acer.

Aku dilahirkan di sebuah kilang televisyen Panasonic di Shah Alam. Aku tetap ingin hidup sampai bila-bila sampai melebihi usia dunia dan kehendak manusia. Aku sebuah komputer bernama Acer.

Perenggan ke-2 disebut basikal. Aku Sebuah Mesin Pencetak Digital. Segala kesilapanku akan mendatangkan padah nasibku.

Namaku ialah Sri Belaga. Hal ini demikian kerana aku dibuat daripada bahan plastik. Aku berasal dari hutan belantara yang berhampiran.

PEMETAAN KARANGAN Autobiografi Aku Sebuah Beg Rotan 2. Cara menulis karangan jenis riwayat ini ialah murid mesti menganggap diri mereka seperti yang dikehendaki oleh tajuk karangan. Aku diberi nama Sri Belaga.

Badanku terdiri daripada besi waja getah asli kaca dan plastik. CONTOH KARANGAN AUTOBIOGRAFI. Bagaimanapun mereka sering menggunakan aku untuk berhibur.

Posted by Unknown at. Aku dan rakan rakan yang lain dihantar ke kedai kedai motosikal seluruh Malaysia. Aku diperbuat dan dipasang di Jepun dengan menggunakan plastik aluminium dan besi.

Aku diperbuat dan dipasang di Jepun dengan menggunakan plastik aluminium dan besi. Biasanya karangan jenis autobiografi yang ditanyakan dalam UPSR menghendaki anda mengandaikan diri anda sebagai sesuatu benda seperti buku jam tangan beg dan sebagainya. Contohnya bunga payung komputer burung dan sebagainya.

Tuliskan sebuah karangan yang bertajuk Aku Sebuah Basikal. Aku terpaksa melakukan pekerjaan ini dengan niat yang jujur dan hati yang ikhlas. Setelah lima hari berada di situ aku telah dibeli oleh seorang gadia bernama Linda.

Karangan ini memerlukan daya hayalan yang. Karangan ini menceritakan tentang riwayat hidup benda haiwan dan pokok seperti kereta kucing dan pokok pisang. Aku dan kawan-kawanku yang lain telah dipamerkan di sebuah kedai yang terletak di Taman Tun Dr.

Aku dicipta untuk membolehkan manusia menonton berita cerita dan sebagainya. Aku berasal dari Negara Matahari Terbit. Semak karangan anda seperti tanda bacaan imbuhan ejaan dan struktur ayat.

Inilah Contoh Karangan Berbentuk Autobiografi. Karangan Bm Docx Document. Karangan autobiografi menceritakan dan mengisahkan riwayat hidup penulis.

O cautobiografi pokok tumbuhan. Karangan autobiografi biasanya mengisahkan tentangriwayat hidupsesuatu benda. Setelah siap dibungkus dan dilabel aku dihantar ke sebuah negara yang terletak di Asia Tenggara iaitu Malaysia.

Contoh tajuk karangan. Reka bentukku canggih sekali. Tips Karangan Autobiografi 1.

Setelah siap dipasang bahagian tubuh aku seperti papan kekunci dan monitor telah dimasukkan ke dalam. Karangan jenis autobiografi ialah karangan tentang riwayat hidup penulis dari awal hingga akhir. Tahun 2 TAHUN 3 TAHUN 4 TAHUN 5 TAHUN 6 Aku sebuah beg rotan.

Aku dihasilkan di negara matahari terbit. Karangan jenis ini biasanya memerlukan calonmembayangkandiri calonsebagai sesuatubenda perkara secara terperinci3Karangan jenis ini dibahagikan kepada beberapa jenis antaranya ialah. Aku sebuah beg rotan.

Pastikan karangan mengikut format autobiografi. Aku Sepasang Kasut. Badanku berbentuk leper dan kebanyakan bahagian badan ku diperbuat daripada plastik.

Apabila badanku telah siap dibuat aku disebut basikal. Aku dilahirkan di sebuah kilang yang terletak di Shah Alam. CONTOH KARANGAN AKU SEBUAH KERETA PROTON.

Karangan bografi menceritakan riwayat hidup seseorang seperti tokoh guru dan sebagainya. Aku sebuah jam. Warnaku juga menarik iaitu putih keperangan.

Kerangka Karangan Autobiografi - Aku Sebuah Motosikal.


Karangan Aku Sebuah Peti Sejuk Pdf


Aku Sebuah Peti Sejuk Pdf


Aku Sebuah Peti Sejuk Pdf


Aku Sebuah Peti Sejuk Pdf

Comments

Popular posts from this blog

Niat Hadas Besar in English

Ucapan Hati Lqhir Islamik

Type of Person Does the Word Ascetic Usually Describe